Menu

Víkend v Polsku u moře

To jsme si takhle jednou řekli, že bysme mohli o prodlouženém víkendu někam vyrazit. Vyrazili jsme, a to do Polska. Chtěli jsme se podívat na moře a tohle byla od nás z Prahy nejkratší cesta. Nečekala jsem od toho žádné velké zázraky, ale musím říct, že v Polsku mě to hodně mile překvapilo. Moře, lesy, jezera, písečné duny – to všechno tam mají.

Místo: Polsko – Miedzyzdroje, Miedzywodzie, Leba
Délka výletu: 3 dny
Kdy jsme tam byli: 4. 7. – 7. 7. 2019
Doprava tam: autem z Prahy do Miedzyzdrojů (necelých 6 hodin jízdy)
Doprava zpět: autem z Leby do Prahy (necelých 9 hodin jízdy)
• Poplatky za cestu: nic jsme neplatili – jeli jsme kus přes Německo, kde byly dálnice zadarmo (všechny) a v Polsku jsme jeli pouze po neplaceném úseku (mají systém mýtných bran, ale jen na některých úsecích)
Ubytování: v autě na různých místech
Cena: 3 500 Kč za benzín a nic jiného jsme neplatili (žádné ubytování, ani vstupy, jídlo tam bylo levnější než u nás, takže to ani nepočítám, navíc jsme si většinu přivezli)

MAPA CESTY

Den 1

Plán dne: turistická stezka Kawcza Góra → pláž ve městě Meidzyzdroje → pláž ve městě Midzywodzie → Jezero Martwe

KAWCZA GORA

Z Prahy jsme vyjeli večer po práci a do Polska přijeli na noc. To abysme měli hned celý další den na prozkoumávání místí přírody. Ráno jsme se vydali na procházku na kraji města Miedzyzdroje po turistické stezce s názvem “Szlak Przez Kawcza Gore”. Prošli jsme si to tam docela důkladně, byla to taková fajn procházka lesem, a ty já mám tuze ráda. Byla tam spousta různých válečných pozůstatků, které občas i husí kůži dokázaly nahnat, ale taky byla cestou spousta míst s výhledem na moře a to ty nepříjemné pocity parádně vykompenzovalo.

Kawcza Gora v Polsku

Tato stezka se nachází v národním parku “Wolinski Park Narodowy” a nejznámější a nejzajímavější místo je podle mě vyhlídka na moře se schody dolů na pláž (viz fotka).

Wolinski park narodowy - schody v Polsku

Kousek od této stezky je také bizoní obora, kterou jsme my tedy zrovna navštívit nešli, ale viděli jsme spoustu turistů, kteří tam měli evidentně namířeno. Tak jenom takový tip.

MIEDZYZDROJE – PLÁŽ

Když jsme sešli z již zmíněných schodů dolů k pláži, šli jsme po pobřeží až do centra města Miedzyzdroje. Bylo to necelé dva kiláky a celou dobu po téměř prázdné pláži. Takových dlouhých pláží je v Polsku spousta, na procházky super.

Meidzyzdroje - pláž v Polsku

V Miedzyzdrojích mají dlouhatánské molo plné různých stánků s občerstvením a pekelně tam fouká.

Miedzyzdroje - molo v Polsku

Trochu jsme se potom ještě prošli po městě a jeli jsme o kousek dál.

MIEDZYWODZIE – PLÁŽ

Dojeli jsme do města Miedzywodzie, kde jsme se zase prošli po krásné dlouhé pláži a dokonce jsme se i vykoupali. Žádný kafčák to rozhodně nebyl, vydržela jsem tam asi tak.. no, vběhla jsem tam a zase hned vyběhla, mohlo to být tak půl minuty. Ale bylo hezky.

Miedzywodzie - koupání v Polsku

JEZERO MARTWE

Po pláži se dá dojít až k jezeru, které je obklopené lesem. A to se mi tam hodně líbilo. To, že je člověk v jednu chvíli na pláži u moře, o pár kroků dál se ocitne v lese a za chviličku na něj ještě vykoukne jezero. Je to krásně rozmanité.

Jezero Martwe v Polsku

V lesích u jezera bylo také pár kešek, které jsme tam samozřejmě nemohli nechat.

Keška v lese v Polsku

K večeru jsme zašli ještě na pláž a užívali jsme si krásný západ slunce.

Meidzywodzie - západ v Polsku

Den 2

Plán dne: cesta do Leby → poflakování v Lebě

Leba

Leba je město u národního parku Slowinsky Park Narodowy, ze kterého se dá jít na písečné duny, kam jsme měli v plánu vyrazit. Téměř celý den ale pršelo a to nebylo zrovna počasí, které bysme si na procházku po dunách přáli. Takže jsme zůstali v Lebě, kde jsme v autě odehráli solidní množství karetních partiček a trošku jsme si prošli město. Stavili jsme se na oběd v restauraci Smažalnia Ryb (viz foto níže), která nebyla vůbec špatná a rozhodně jí můžu doporučit (nemají tam jen smažené ryby :-D).

Restaurace v Lebě v Polsku

Když už jsem u jídla, dejte si v Polsku zapiekanku. Rozhodně si dejte zapiekanku, fakt! Je dobrá. Mají to tam skoro na každém rohu, je to nějaké jejich tradiční jídlo, asi. Nám to moc chutnalo a občas si dokonce říkáme, že vyrazíme někdy do Polska znova, abysme si tam dali zapiekanku :-D.

Den 3

Plán dne: písečné duny v Slowinski Park Narodowy

DUNY

Další den už bylo podstatně lepší počasí (i kdyžto teda jednu chvíli také vypadalo na pěkný slejvák), a tak jsme šli konečně na ty duny. A musím říct, to byla pecka. Ani by mě nenapadlo, že něco takového uvidím v Polsku. Určitě to tam stojí za návštěvu, od nás z Česka to máme kousek a přitom je to tam tolik jiné, než krajina tady.

Písečné duny v Polsku

Z Leby jsme šli písečnýma dunama tak daleko, jak to jen šlo. A když už to nešlo, šli jsme zpátky. Nechtěli jsme ale jít stejnou cestou, tak jsme to vzali po pláži. Celá ta cesta měla asi 17 km, z toho tak 5 bylo po pláži. Písek tam byl (jako i na ostatních plážích) krásně jemný a příjemný na nohy.

Pláž - Slowinski park narodowy v Polsku

Ke konci cesty bylo na pláži občerstvení, kde jsme chvilku poseděli, no a potom jsme už rovnou frčeli domů.

Občerstvení na pláži - Slowinski park narodowy v Polsku

A to je vše :). Pokud jste byli také v Polsku a máte tip na zajímavá místa, budu moc ráda, když nám ho tu napíšete do komentářů.